NeonCode

Ingyenes Magyar Kalandjáték

Megjelent a NeonCode!

2018. augusztus 18. 20:45 - fubenalvo

21_9_neon.jpg

Nos ide is eljutottunk! 2017 novembere óta nyúzom a játékot és annak ellenére, hogy közel sem tökéletes a játék, egészen elégedett vagyok a végeredménnyel. Késznek soha nem fogom nevezni, így az 1.0 verziószámot sem fogja elérni, de úgy érzem ez már olyan valami amit vállalhatok nagyközönség előtt is. Remélem hasonló véleményen lesztek ti is! ;)

Ismerjétek meg Craig Williams rövid, egy órás történetét és játszátok végig ti is a NeonCode-ot! A játék ingyenesen letölthető az alábbi helyekről:

Amennyiben megteszitek, hogy regisztráltok itch.io-n és küldtök egy ratinget a játékra, azt nagyon szépen megköszönöm!

Sokan kértétek, ezért feltöltöttem külön a játék zenéit. Innen letölthetitek őket. A szerzők és címek pedig a következők:

  • Title: Deus Ex Tempus
    Performed by: Trevor Lentz
  • Title: Wraped Night
    Performed by: Várady Balázs
  • Title: A desert World
    Performed by: Nate St. George
    Album: Journey
  • Title: Syntwave Loop
    Performed by: furbyguy
  • Title: Loading Screen Loop
    Performed by: Brandon Morris
  • Title: Neon
    Performed by: neocrey
Szólj hozzá!

Játékfejlesztés: Miért fontos az ismétlés?

2018. április 25. 10:11 - fubenalvo

Nemrég történt, hogy egy új történeti részt integráltam az Ethan bárjában zajló jelenetbe, mikor a szerkesztő kamerája beállt egy ismerős szögbe. Egy nagyon hasonló beállításból készítettem az első nyilvános screenshotot a NeonCode-ból, de az nagyon másképp élt az emlékeimben. Szóval előkutattam a kapcsolódó képet a facebook oldalról és csináltam egy újat az aktuális állapotról. Majd gondoltam megosztom ezt veletek egy kis fejlesztői elmélkedéssel egybekötve.

30052401_1797315193645748_9013603003797123224_o.jpg

Igazából nagyon meglepődtem a kettő közötti különbségen, mert nem számítottam rá hogy ilyen sok lesz belőle. Egyszer sem történt olyan, hogy csak azért pattintottam fel munka után a Unity-t, hogy “most aztán felturbózom a kocsma kinézetét”. Azt hiszem, csupán annyi történt ami a pálya többi részével is. Ahol éppen vagyok mindig kicsit elégedetlen vagyok az aktuális állapottal és valamit arrébb tologatok, valamit hozzáadok… aztán megint bevásárolok assetből és a felét újraépítem. Mindezt pedig azért, hogy mikor legközelebb erre a részre téved az editor kamerája, ezt az egészet megismételjem.

Az ismétlés folyamata olyan valami, ami nélkül jobb ha nem is adjuk ki nagyközönségnek a játékunkat, mert a rokonok és közeli barátok kivételével mindenki nagyon… őszinte kritikákat fog megfogalmazni és az könnyen elveheti a kedvünket az egésztől. A jelenséget egyébként iterációként emlegetik szakmai körökben. A részemről ez mondjuk eléggé adhoc módon működik, mert sosem tervezem, hogy én most itt aztán iterálni fogok, de elengedhetetlen része a fejlesztési folyamatoknak.

mapbeforafter.jpg

Persze nagyon könnyű átesni a ló túloldalára és nem kevés játék kerül a süllyesztőbe emiatt. Van egy pont, ahol rájössz, hogy annyiszor változtattál meg valamit, annyiszor csavartál rajta, hogy teljesen elveszíted az eredeti koncepciót. Ilyenkor már sokszor abban sem vagy biztos, hogy jó-e egyáltalán az ötlet. Vannak akik ilyenkor teljesen kukázzák az egészet és egy teljesen más projectbe kezdenek, vannak akik befejezik akkor is, ha kicsit erőltetett lesz a végeredmény. Mikor eljutsz ide, nagyon nehéz jó döntést hozni.

A lényeg az, ha egyszer elkezdtek játékot fejleszteni (vagy már teszitek), sose dőljetek hátra az első verzió láttán, még akkor se, ha úgy érzitek ennél egyszerűen nem lehet jobbat csinálni. A tapasztalat azt mutatja, hogy de, az esetek 99%-ában lehet! ...de mikor már tizedjére cseréltek ki valamit, akkor nem árt átgondolni, van-e értelme és jobb lesz-e annyival a játék, amennyi energiát beleölnél ebbe a részbe újra.





Szólj hozzá!

NeonCode - Ingyenes Magyar Kalandjáték

2018. március 13. 14:12 - fubenalvo

NeonCode - Gyilkossági helyszín

A játék stílusát nehezen tudnám behatárolni, hiszen minden van benne amit szeretek. Játékmenet alapján egy belső nézetes kalandjáték helyenként minimális akció résszel. A külső megjelenés retro-wave és cyberpunk keveréke, kicsit noiros belső terekkel.

Ki az a Craig Williams?

A történetben Craig Williams magándetektívet alakítjuk, akit korábban alkoholproblémái miatt elbocsátották a rendőrség kötelékéből. Magánnyomozói irodát nyitott egy kopottas bérelt lakásban és reménykedik, hogy újra fel tudja építeni életét. Sajnos kevés ügyet kap mostanában, így minden lehetőséget megragad egy újabb megbízás érdekében.
Egy hosszú nap után éppen az irodájába tart, mikor lövéseket hall. Craig ér először a helyszínre, az ügyet pedig a volt társa kapja meg. ...lehet, hogy itt a lehetőség visszaszerezze a régi állását és életét?

Milyen indíttatásból készül a játék és hogyan?

  • A játékot egyedül fejlesztem, mert szeretek játékokat készíteni és nem azért mert meggazdagodni szeretnék belőle. :D
  • Feltett célom, hogy a játék ingyenesen játszható formában kerüljön fel Steam-re és egyéb áruházakba ahova sikerül bejuttatni.
  • Később, az első nyilvános verzió után elképzelhető, hogy egy szerény összegre indítok valami kickstart kampányt, hogy a ráköltött összeget visszahozza legalább. Vezetek egy pontos listát, hogy mi mennyibe került és pontosan csak ennyiről fog szólni a kampány. Tudom, hogy ezzel kicsit fordítva ülök a lovon, de nem szeretnék egy olyan kampányt indítani ami ígéreteken alapul. Utálom mikor befizetek egy játékra és 3 évvel később sincs még belőle semmi véglegesre hasonlító verzió.
  • Várhatóan az első játszható zárt tesztek egy demo verzióval tavasz végén fognak elindulni. Ebben még nem lesz szinkron és a történet kb 15%áig lehet majd játszani benne.
  • Angol és magyar nyelvű feliratozás lesz a játékban
  • Szinkoronhangok terén meglátjuk még... még nem döntöttem el, hogy mennyit szeretnék erre a részére saját zsebből áldozni. A terv viszont itt is az, hogy két nyelvűen készüljön el

 

NeonCode - Tengerpart

Hogy hol jár most a fejlesztés?

A fejlesztés első szakaszában az volt a legfontosabb számomra, hogy elkészítsek egy élő, lélegző várost. Ahol a kocsmában emberek ülnek, van rendes forgalom, az utcán emberek mászkálnak és beszélgetnek. Közben pedig mivel nem voltak látványtervek, folyamatosan BladeRunner és Miam Vice fotókat nézegettem, hogy összeálljon a jelenleg képeken is látható látványvilág. Ez volt a fejlesztés látványosabbik része.

Második körben kellett egy történet. Nagyon nehezen állt össze, hogy milyen formában is kéne mindezt összerakni, soha nem csináltam ilyet korábban. A végeredmény, viszont egy forgatókönyvnek nevezhető excel sheet lett, ami tartalmazza már a történet fő fordulópontjait és a hozzájuk kötődő interakciókat. 

Most pedig ott tartok, hogy végre kitaláltam, mindezt hogy lehet ésszerű keretek között lescriptelni. A rendszer kész, innen pedig ahogy mondani szokás, már csak gépelési sebességen múlik minden :D

Persze ha ez a rész is kész, az még mindig csak egy végigjátszható vázlat lesz amit majd követ egy teljesen dialógus és monológ szöveg újraírás. Nyilván igyekszem én is megírni ezeket úgy hogy már értelmes dolog legyen a végén, de vannak akik sokkal jobban értenek az íráshoz mint én. Aztán ha ezzel is végeztünk, utána jönnek a szinkronhangok, amikre a rendszer már most is fel van készítve, így CSAK annyi lesz a feladat hogy felvegyük őket és beidőzítsük.

NeonCode - Craig Williams

Mikor lesz kész, hol értesülhetek a játékról állapotáról?

Végleges megjelenési dátumot nem ígérek, hiszen ebbe olyan sokan buktak már bele a felesleges ígérgetésbe. Akit viszont érdekel az kövessen facebookon! Hosszú távon a Facebook page angol nyelvűre lesz váltva, így mindenképpen ajánlom, hogy a csoporthoz is csatlakozzatok.

Facebook oldal: https://www.facebook.com/neoncodegame/

Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/neoncode/

Köszi a figyelmet és remélem minél többen követitek majd a játék fejlődését, mert legjobban az motiválja az embert! ;)


- Várady Zsolt (fubenalvo)

NeonCode - Magyar játék

NeonCode - Magyar Játék

Szólj hozzá!