NeonCode

Magyar cyberpunk kalandjáték

Játékfejlesztés: Miért fontos az ismétlés?

2018. április 25. 10:11 - fubenalvo

Nemrég történt, hogy egy új történeti részt integráltam az Ethan bárjában zajló jelenetbe, mikor a szerkesztő kamerája beállt egy ismerős szögbe. Egy nagyon hasonló beállításból készítettem az első nyilvános screenshotot a NeonCode-ból, de az nagyon másképp élt az emlékeimben. Szóval előkutattam a kapcsolódó képet a facebook oldalról és csináltam egy újat az aktuális állapotról. Majd gondoltam megosztom ezt veletek egy kis fejlesztői elmélkedéssel egybekötve.

30052401_1797315193645748_9013603003797123224_o.jpg

Igazából nagyon meglepődtem a kettő közötti különbségen, mert nem számítottam rá hogy ilyen sok lesz belőle. Egyszer sem történt olyan, hogy csak azért pattintottam fel munka után a Unity-t, hogy “most aztán felturbózom a kocsma kinézetét”. Azt hiszem, csupán annyi történt ami a pálya többi részével is. Ahol éppen vagyok mindig kicsit elégedetlen vagyok az aktuális állapottal és valamit arrébb tologatok, valamit hozzáadok… aztán megint bevásárolok assetből és a felét újraépítem. Mindezt pedig azért, hogy mikor legközelebb erre a részre téved az editor kamerája, ezt az egészet megismételjem.

Az ismétlés folyamata olyan valami, ami nélkül jobb ha nem is adjuk ki nagyközönségnek a játékunkat, mert a rokonok és közeli barátok kivételével mindenki nagyon… őszinte kritikákat fog megfogalmazni és az könnyen elveheti a kedvünket az egésztől. A jelenséget egyébként iterációként emlegetik szakmai körökben. A részemről ez mondjuk eléggé adhoc módon működik, mert sosem tervezem, hogy én most itt aztán iterálni fogok, de elengedhetetlen része a fejlesztési folyamatoknak.

mapbeforafter.jpg

Persze nagyon könnyű átesni a ló túloldalára és nem kevés játék kerül a süllyesztőbe emiatt. Van egy pont, ahol rájössz, hogy annyiszor változtattál meg valamit, annyiszor csavartál rajta, hogy teljesen elveszíted az eredeti koncepciót. Ilyenkor már sokszor abban sem vagy biztos, hogy jó-e egyáltalán az ötlet. Vannak akik ilyenkor teljesen kukázzák az egészet és egy teljesen más projectbe kezdenek, vannak akik befejezik akkor is, ha kicsit erőltetett lesz a végeredmény. Mikor eljutsz ide, nagyon nehéz jó döntést hozni.

A lényeg az, ha egyszer elkezdtek játékot fejleszteni (vagy már teszitek), sose dőljetek hátra az első verzió láttán, még akkor se, ha úgy érzitek ennél egyszerűen nem lehet jobbat csinálni. A tapasztalat azt mutatja, hogy de, az esetek 99%-ában lehet! ...de mikor már tizedjére cseréltek ki valamit, akkor nem árt átgondolni, van-e értelme és jobb lesz-e annyival a játék, amennyi energiát beleölnél ebbe a részbe újra.





Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://neoncode.blog.hu/api/trackback/id/tr1313869146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása